Ugrás a tartalomra

Ismerd meg gyermeked! - pszichológiai képességfelmérés

A szülőknek óriási a felelőssége abban, hogy milyen irányba terelik gyermeküket. A mai világban számos jó lehetőség van, sok a jó óvoda, iskola, tanfolyam, melyek közül nehéz kiválasztani a gyermekek számára a legmegfelelőbbet. Annak tudatában, hogy melyek gyermeke mentális képességeinek erősségei, gyengeségei, megtudhatja, hogy gyermekének milyen kiemelkedő adottságai vannak és ez a választást is megkönnyíti. Feltérképezzük, hogy gyermeke mely területeken tehetségeses, kiemelkedő, átlagos vagy éppen átlag alatti.

Részletek
Therapists

Felmérés során érintett területek:

  • személyiségjegyek,
  • megismerő-képességek (EQ, kreativitás, koncentráció)
  • szociális képességek, kézségek.

Iskola-előkészítő foglalkozás (5-7 éveseknek)

A foglalkozások célja nemcsak az iskolai tanuláshoz szükséges részképességek (figyelem, koncentráció, emlékezet, formaérzékelési képesség, téri tájékozódás, beszédészlelés, finommotorika, általános tájékozottság, emlékezet), hanem a gyerekek szociális készségeinek fejlesztése. A helyes ceruzafogás mellett elsajátíthatják, hogyan kell segítséget kérni, adni, fogadni. Mindezt játékos formában, fejlesztő mozgással kombinálva, a saját befogadóképességükhöz igazítva.
Részletek
Therapists

    Pócz Anita

    kreatív gyógypedagógus, szenzoros integrációs terapeuta

    Megismerem

    Nagy Krisztina

    tanító, óvodapedagógus, gyógypedagógus

    Megismerem

Ajánljuk:

  • tipikusan fejlődő gyermekeknek,
  • integráló osztályba jelentkező, eltérő fejlődésű gyermekeknek,
  • 5 éves kortól.

Dinamikus szenzoros integrációs terápia (DSZIT) – Ayres terápia (3-8 éveseknek)

Idegrendszerünk általános esetben a szervezetünket érintő ingerekre a behatásnak megfelelő automatikus választ ad. Ha egy időben ér bennünket sokféle különböző inger, ezek gyors felfogása, rendszerezése problémát jelenthet. Ezeket az érzékletek összerendezésében fellépő zavarokat együttesen szenzoros feldolgozási zavaroknak (SPD), vagy szenzoros integrációs zavaroknak nevezzük. A hasonló problémák gyakori előfordulása az idegrendszer éretlenségét igazolhatja.
Részletek
Therapists

    Pócz Anita

    kreatív gyógypedagógus, szenzoros integrációs terapeuta

    Megismerem

Ajánlott olyan gyerekeknek, akik:

  • nem szeretik a simogatást; irtóznak különféle anyagoktól (pl. homok, póló címkéje), csiklandozástól.
  • sokszor elesnek, ügyetlenek.
  • extrém visszahúzódóak; senkivel nem játszanak; "mimózák".
  • nem sírnak, ha elesnek, vagy megütik magukat.
  • problémáik adódnak a szobatisztaság terén.
  • vadak, hangosak, nehéz kordában tartani őket; gyakorta veszélyes helyzetekbe sodorják magukat.
  • autisztikus megnyilvánulásaik vannak.

Autizmus specifikus fejlesztés

Ezen foglalkozások alapvető célja a klasszikus „autisztikus triász” (szociális interakció károsodása, a kommunikáció károsodása, a rugalmas viselkedés zavara) elemeinek fejlesztése.
Részletek
Therapists

    Pócz Anita

    kreatív gyógypedagógus, szenzoros integrációs terapeuta

    Megismerem

Az alábbi diagnózisok esetén ajánljuk:

  • pervazív fejlődési zavar,
  • gyermekkori autizmus,
  • atípusos autizmus,
  • Asperger szindróma,
  • Autizmus spektrum zavar (ASD).

Komplex gyógypedagógiai fejlesztés

Gyógypedagógusunk – megismerve a gyermek pillanatnyi tudásszintjét – az erősségekre alapozva segíti elő a megkésett területek fejlődését. Ilyenek lehetnek a kognitív képességek (gondolkodás, figyelem, emlékezet), részképességek (finom és grafomotorika, szem-kéz koordináció stb.), nyelvi és szociális készségek.
Részletek
Therapists

    Pócz Anita

    kreatív gyógypedagógus, szenzoros integrációs terapeuta

    Megismerem

Ajánljuk:

  • beilleszkedési problémák esetén,
  • tanulási nehézségek felmerülése (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) esetén,
  • figyelem- és/vagy memóriazavar esetén,
  • koraszülött gyermekeknek,
  • magatartászavaros(nak ítélt) gyermekeknek,
  • nagy-, és kismozgás fejlődéssel kapcsolatos problémák esetében,
  • értelmi akadályozottság fennállása során,
  • autizmus spektrum zavarral (ASD) küzdő gyermekeknek,
  • születés pillanatától észlelhető problémák esetén (mozgás-, beszédfejlődés megkésettsége, genetikai ártalmak).

Craniosacralis biodinamika kezelés

A Craniosacralis biodinamika kezelés, egy rendkívül gyengéd és egyben hatékony manuálterápia (érintésterápia), amely a test természetes önszabályozását segítve visszaállítja a szervezet egyensúlyát fizikai-érzelmi-mentális értelemben egyaránt. Oldja a feszültséget, a szorongást, csökkenti a stresszt. A paraszimpatikus idegrendszeri működést stimulálja, ezáltal pedig elősegíti a szervezet nyugalmi állapotának elérését.
Részletek
Therapists

Gyerekeknek különösen a következő esetekben ajánljuk:

  • viselkedés problémák, tanulási- és koncentrációs nehézségek, dadogás;
  • figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD);
  • autizmus spektrum zavar (ASD), vagy szenzoros feldolgozási zavar (SPD);
  • csecsemőkori problémák: szopási, nyelési zavar, hasfájás, alvásproblémák, születéskori nehézségek, komplikációk.