Ugrás a tartalomra

Horváth Ádám

Kinesio Tape terapeuta, Táncművész

Hatéves koromban kerültem kapcsolatba a tánccal, és annak szédítő, pörgős világával. Amikor a szüleim elvittek az első órára, még nem is sejtették, hogy egy hivatást adnak a kezembe (illetve a  lábamba). Naivan azt hitték, ott majd levezetem a felesleges energiáimat, pedig akkor "robbantam" csak igazán...A szenvedélyem lett, mohón tanultam, és élvezettel figyeltem, ahogy erősödik, fejlődik a testem. Hajtott a maximalizmusom, csak akkor álltam meg, ha tökéletes volt a technikám, vagy összeestem a fáradtságtól.

Az eszemmel tudtam, hogy szép, ám nehéz pályát választottam, melynek számtalan veszélyével csak évek múltán szembesültem. Egyik próbámon egy apró, rosszul irányzott mozdulat következtében beállt a derekam, nem tudtam felegyenesedni, este viszont fellépésem volt. Ekkor kerültem először kapcsolatba a Kinesio Tape technikával. Az orvosom pihentetést, jegelést tanácsolt, de ez szóba sem jöhetett, gyors és azonnali megoldásra volt szükségem. Egy kollégám ajánlotta a terapeutáját, aki színes szalagokat helyezett fel a sajgó derekamra...Ezek voltak a kinesio tapaszok. Kíváncsian vártam a hatást és percek múlva már éreztem is a pozitív változást. Kiegyenesedtem, fellélegeztem, az előadásom pedig fantasztikusan sikerült. A tüneti kezelés fontossága mellett, nagy hatással volt rám a kinesio terápia összetettsége, hiszen a test mellett, a lelket színterápiával gyógyítja.

Kutatómunkába kezdtem a témával kapcsolatban, majd elhatároztam, hogy megtanulom a technikát, és gyakorló terapeuta leszek. Így lett mára a tánc és a kinesio terápia egy egységet alkotva az életem része.

Nagy Krisztina

tanító, óvodapedagógus, gyógypedagógus

Hiszek abban, hogy holtig tanul az ember...Elsőként tanítói diplomát szereztem, de idő közben lehetőségem nyílt egy óvodában is munkatapasztalatot szerezni. Beleszerettem a szakmába, így az óvóképzőt is elvégeztem. Mire befejeztem, már tanítóként dolgoztam Hódmezővásárhelyen egy rendkívűl innovatív, lelkes tantestületben.

Az osztályomba bekerült néhány magatartásproblémás, vagy részképesség zavarral küzdő gyermek. Mivel hiszek abban, hogy minden gyermeknek megvan a maga erőssége, és mindenki esélyt érdemel az integrációra - beleástam magam a témába. Szerettem volna többet tudni, többet tenni, így elvégeztem a gyógypedagógia szakot is. Fejlesztőpedagógusként is dolgoztam a tanítás mellett.

Mindig is foglalkoztatott az óvoda-iskola átmenete, kerestem a megoldást arra, hogyan lehetne könnyebbé tenni az óvodások számára az iskolakezdést. Részt vettem egy új, innovatív pedagógiai program kidolgozásában, aminek fókuszában pont ez a probléma áll.

Majd újabb kihívást kerestem, és Budapesten egy multikulturális iskolába jelentkeztem tanítani, ahol  különböző nemzetiségű tanulók tanulnak együtt kéttannyelvű  program alapján. Sok tapasztalatot szereztem a különböző kultúrák szokásairól, elkezdtem nyelveket is tanulni. Minden évben rendszeresen tartok iskola-előkészítő foglalkozásokat.

A tanítás, fejlesztés során a motivációt tartom kulcsfontosságúnak, nem csak azt, hogy felkeltsem a gyerekek érdeklődését egy adott téma iránt, hanem, hogy ezt a motivációt évekig fenntartsam, hogy a tudásvágy örökre megmaradjon bennük, és ez vigye őket előre a későbbi életük során.

Pócz Anita

kreatív gyógypedagógus, szenzoros integrációs terapeuta

Egyszer volt, hol nem volt, még a Csendes-óceánon is túl, ahol csak a Boing 747 jár, volt egy kis város Mexikó szívében, ahol hónapokon keresztül éltem, éldegéltem. Vittem magammal nagy bőröndnyi gyógypedagógiai szaktudást, szenzoros ingerekkel körülcsomagolva, tapasztalatokkal leragasztva. Bezsúfoltam a digitális taneszközöket, hisz Youtube nélkül nincs tanulás, játék nélkül nincs szórakozás. Gyorsan ment a barátkozás, segítettek a képkártyák, vizuális segédeszközök egyaránt. 

Barátom lett egy autista lány és srác, sok minden átragadt rám, pl. a delfinekkel úszás, szeretet, elfogadás. Ez az hely, ahol nem számít, mit csinálsz; az utcán, táncolsz, énekelsz vagy kacagsz tán; egy a fontos: nevetve tanulás! Vettem még egy bőröndöt, amit ezzel a szemlélettel kitömött szívvel raktam tele, hazajöttem vele. Ideteszem szívem, lelkem és eszem, hogy igazán jó helyen legyen.

A nagy kaland előtt a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karán okítottak a gyógypedagógia alapjaira, tanulásban akadályozottak szakirányon. Kis kitérő erejéig a bécsi Pädagogische Hochschule padjait koptattam, érdekes kalandozás volt a hagyományok és multikultúra találkozópontján.

Az évek alatt egyre inkább nyilvánvalóvá vált számomra, hogy az autista gyerekek bűvös világa, ahol én igazán jól tudok alkotni, a konzervatív alapokkal és újító gondolatokkal egyaránt haladni. A hagyományos oktatási intézményekben én is mindig számkivetetnek éreztem magam, amolyan sokoldalú gömb, aki tökéletes kocka tudna lenni, csak nem akar.

Az energiáimat nem pazarolni, hanem összpontosítani szeretem!

Radványi Kornélia

terapeuta

Mindig pörgős, dinamikus életet éltem, folyamatosan kerestem/keresem az új dolgok megismerését, a világ mélyebb megértését. Mindeközben sok éven át megtapasztaltam az üzleti világban dolgozó emberre nehezedő nyomást, feszültséget, melyek az egészségemet, lelki-mentális hogylétemet negatívan befolyásolták, nőiségem megélését gyengítették. Segítettek azonban abban, hogy rálássak arra, olyan céloknak próbálok megfelelni, amelyek nem az én céljaim, hanem egy vállalat, a családom, más emberek céljai. Ekkor döntöttem, úgy más utat választok.

Saját önismereti munkám leginkább arra tanított meg, hogy senki más, csakis én vagyok saját magam gyógyítója. Így a külső segítség, amellett, hogy jelentősen támogatta fejlődésemet nem arról szólt, hogy valaki kívülről mondja meg, mi a helyes út számomra. Ráeszméltem arra, hogy a saját válaszaimat csakis én tudom megadni. Tudom, és naponta tapasztalom, hogy a testem sohasem hazudik. Mély meggyőződéssel hiszem, hogy a testünk intelligenciája a legtöbb esetben segít az élet kihívásainak megoldásában.

Craniosacralis biodinamika kezelőként nap, mint nap látom azt, hogy minden emberben megvan az öngyógyítás képessége. Az emberi test intelligenciája pontosan tudja, hogy éppen akkor mire van igénye, és ezt ki is fejezi. Sokszor nincsen szüksége direkt irányításra vagy „megmondásra”, hogy mi a helyes vagy helytelen számára.

Az a szívem vágya, hogy mindenki saját maga gyógyítójává váljék. Tudom, hogy mindannyian képesek vagyunk erre. Ebben a folyamatban kísérlek Téged szeretettel.

Stein Erzsébet

pszichológus

Mesterdiplomáimat az Eötvös Loránd Tudományegyetemen szereztem először pedagógia majd pszichológia szakon. Dolgoztam a Katasztrófavédelemnél és a Terrorelhárítási Központban. A kisfiam születése óta egyéni és csoportos segítéssel foglalkozom. Pozitív és humort szerető stílusban dolgozom, mely során szem előtt tartom a nemzetközi szakirodalmat és kutatási eredményeket. Elutasítom azonban a merev határokat és formákat. Munkám lényege a személyesség, személyközpontúság.

Szabadi Andrea

zenész, jógaoktató

Szabadi Andrea vagyok. Zenész és jógaoktató. Hosszú út vezetett idáig, hogy ezt elmondhatom magamról a nyomdamérnöki végzettségem után. Az önismeret, spiritualitás, majd szép lassan ezzel együtt a jóga és a hangok világa már 15 éve foglalkoztat. Az első lépés az egyik indiai utam során egy hangtál beszerzése volt, ami aztán évekig porosodott a polcon, végül az idővel egyre jobban és jobban magába szippantott a világa. Közben megismerkedtem a handpannel, csodálatos lélek dalokkal, mantrákkal, amiket saját gitár kísérettel elkezdtem gyakorolni és megállíthatatlanul vitt az élet a zene irányába. Egyre több hangszert, és hangterápiás eszközt vásároltam, elvégeztem egy felsőfokú OKJ zenész képzést ének szakon és hangterápia tanfolyamot.  Nem hittem volna, hogy bármi komolyabb lesz ebből a drága „hóbortból”, hiszen azt gondoltam, hogy minden igazi zenész már gyerekkora óta tanul és nekem esélyem sincs...Meghatározó volt számomra, amikor zenésztársaimmal találkoztunk és közös zenei útra léptünk. Így született meg a Kaan Luum, és már 2 CD büszke szerzői vagyunk. Az egyéni és csoportos hangfürdők mellett aktívan koncertezem, és idő közben tudásom elkezdtem átadni tanítványoknak.

Szalay Beáta

Az EnerChi Központ megálmodója, világjáró, autodidakta életmód "guru"

30 éves koromig mellékvágányon jártam, bár sok fogalmam nem volt róla. Projektmenedzserként elsősorban informatikai területen próbáltam maradandó alkotások megvalósítását elősegíteni. A bankszámlám gyarapodott, én viszont megrekedtem. Úgy éreztem, saját magam és a környezetem már nem segít új perspektívákat láttatni, pedig kíváncsiságom és széles látószögű objektivitásra való törekvésem határtalan.

Gondoltam hát egy nagyot és felfedező útra indultam. Először 5 hónapra Délkelet-Ázsiába, majd 6 hónapra Dél-Amerikába, végül újabb 5 hónapra Közép-Amerikába. Az utazások által sokszorosan megkaptam, amire vágytam. Jó adag önismerettel fűszerezve. Kinyílt a világ és elszabadultak benne korábban üvegkalickába zárt vágyaim…Nem voltak ezek túl bonyolultak; a saját értékrendem szerint definiált valódi értéket akartam teremteni. Tenni valamit a közvetlen és tágabb környezetemért. Hittem és hiszem, hogy egy egészséges környezet, benne egészséges emberekkel nem csupán önzetlen jókívánság, hanem egy nagyon is fontos része az egyén boldogságának.

2005. óta pajzsmirigy problémákkal kezeltek az állami egészségügyi mókuskerékben. Endokrinológusaimnak azonban a pajzsmirigyem eltávolítása után sem sikerült hormonműködésemet gyógyszerekkel hosszú távra stabilizálnia. Mivel az okokkal és kezelési alternatívákkal kapcsolatban felmerülő kérdéseimre sosem kaptam kielégítő választ, magam kezdtem lázas kutatásba, ami később további betegségekre (autizmus, rák, egyéb autoimmun betegségek) és egészségügyi területekre (védőoltások ellentmondásos megítélése, természetes/alternatív gyógymódok) is átterjedt.

Az elszabadult vágyaim és a szorgos kutatómunkám végül egymásra találtak, és az EnerChi Központban összefonódtak.

Impulzív spirituális maximalista énemet most ebben próbálom kiteljesíteni.

Varga Kinga

gyógypedagógus

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem 2016-ban, tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia szakirányokon. Szakirányválasztáskor nagyon gondolkodtam az autizmus spektrum zavar szakirányon is, így számos tárgyat vettem fel ebben a témában.

Hivatásom alapjául anyukám és általános iskolai tanítóim gyermekszerető, pozitív szemléletű nevelése szolgált. Édesanyám gondozónőként dolgozott bölcsödében, ahol láthattam, hogy milyen rajongással vették körül a gyerekek, mert máshogy fordult feléjük. Iskolásként pedig a Kincskereső Általános Iskolába jártam, ahol a zene, az elfogadó, biztonságos légkör folyamatosan áthatotta a mindennapjainkat, amit Winkler Márta pedagógiájának köszönhettünk.

Munkám során, a fejlesztő foglakozásokon legfontosabbnak a gyermekek képességeihez, aktuális érzelmi és lelki állapotához maximálisan alkalmazkodó, rugalmas szervezést tartom. A gyermek adott órán megjelenő aktuális érdeklődése, egyéni ötletei rendkívül jó motivációs lehetőséget nyújtanak. Az órákon a derűs, elfogadó, biztonságos légkör kialakítása elsődleges számomra, hiszen ez biztosítja a legmegfelelőbb alapot a hatékony fejlesztéshez.

Nagy kedvencem az alábbi idézet:

„Legyetek olyanok, mint a gyermekek…”

Igen, úgy gondolom, hogy rengeteget tanulhatunk a gyerekektől. Ha egy kicsit igyekszünk hasonlítani rájuk, máris közelebb kerültünk hozzájuk. Ezen felül vidámak, nyitottak, elfogadóak és őszinték tudunk minden helyzetben lenni, közben megtartva a gyerekkekkel való közös munkában, de a hétköznapi életben is elengedhetetlen játékosságot és humort.

Zakor Tünde

stressz szakértő, certifikált Williams Életkészségek stressz tréner, Access Consciousness kezelő

Az üzleti kommunikáció pörgős világában eltöltött több mint 10 év után szakmai éltemben egyre inkább a munkahelyi stressz felmérése, a különböző stresszcsökkentési technikák, módszerek elsajátítása, és másoknak való átadása vette át a vezető szerepet.

Kezdetben saját testi és lelki egészségem megóvása érdekében kerestem a különböző stresszkezelési lehetőségeket. Épp egy, a felelős alkoholfogyasztást népszerűsítő, társadalmi felelősségvállalás projekten dolgoztam, amikor egy véletlen folytán megismertem a Williams Életkészségek (WÉK) stresszkezelő és kommunikációs készségfejlesztő programot. A 2 napos tréning alatt olyan élményekre és tudásra tettem szert, mely segített pozitívan megváltoztatni az életszemléletem, hatékonyabban kezelni a nehéz helyzeteket, könnyebben elviselni a megterhelést. Saját pozitív tapasztalataim ösztönöztek arra, hogy 2010-ben megszerezzem a WÉK tréner képesítést, hogy átadhassam ezt a tudást másoknak is.

2012-ben csatlakoztam a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézet Munkahelyi Stressz és Stresszkezelés Kutatócsoportjához külsős szakértőként, melynek azóta is aktív tagja vagyok. Munkatársaimmal adaptáltuk magyar nyelvre a nemzetközileg is elismert, hivatalos Dán munkahelyi stressz kockázatelemző kérdőívet, mellyel a hazai sztenderd értékek meghatározásához országos szintű kutatást végeztünk.

A stresszkezelés és egészségfejlesztés területén belül is a változatos, egyénre szabott módszerekben hiszek. Az EnerChi Központ életmód tanácsadójaként stresszkezelő tréningekkel, egyéni konzultációval, illetve az energetikai érintésterápia (Access Consciousness) által nyújtott relaxációs stresszoldási lehetőségek széles tárházával várom az érdeklődőket.